heyy , im ezzaty . just look and smile . enjoy it ;)

v

Isnin, 31 Oktober 2011

2O Perkara Yang Perempuan Tidak Suka

assalamualaikum . whoaa rindunye kite dengan belog kite , haha . oke aku gedik kejap -,- act ada tujuan aku tergerak nak bukak belog nie . nak tao nape ? oke meh kite share sikit . aku tao post aku kali nie lebih diutamakn pada manusia-manusia yang berstatus lelaki . so diharapkn kaum adam  bole baca dan fahami serta hayati ape yang kaum hawa nak sebenarnye :) and post nie jugak ditujukn dekat buah hati aku jugak sebab 7 daripada 2O pasal nie ada dalam diri dea , haha . oke dekat sini ada 2O perkara yang perempuan ta suka . apakah itu ?
    1. MENINGGIKAN SUARA                                                                                                                               Seperti mana yang kite tao la kn , lelaki nie punye suara yang lantang . Senang cite suara yang garau . Kebiasaannye suara deaorang akan jadik macam tu bile deaorang dah masuk ke alam akil baligh . So bile deaorang mara-mara secara autonye suara garau atau lantang deaorang tu akan keluar . And perempuan pulak kebiasaannye cepat sensitif , macam tisu la kirenye . Bile kena air terus jadik lembik .Tapi lelaki nie , even pasangan deaorang ta bersala pon deaorang tetap nak tinggikn suara , nape ? Ada sesapa bole jawabkn ? Untuk pengetahuan awaa-awaa semua la kaum adam , itu adalah satu kelemahan korang . So kalau kaum lelaki meninggikn suara , korang sebetulnye dah menunjukkn kelemahan sendiri dekat pasangan masing-masing ^^
    2. CEMBURU BUTA                                                                                                                                                     Bak kata pepatah melayu , cemburu tandanye sayang . Betul ker ? Yer memang betul la tu tapi kalau TERlebih cemburu jugak ta bole . Takod memudaratkn hubungan korang yang dah sweet macam gegula gitu , cewah . Ada sesetengah gf  jugak deaorang suke dikongkong , malah deaorang suruh  bf deaorang kongkong deaorang . Macam aku la dulu , hihii . Agak pelikkn , but thats the fact ;> Sebab ape ada sesetengah perempuan mintak dikongkong ? Sebabnye deaorang akan rase lebih dihargai dan disayangi . Kire rasa macam ada orang caring la kn . Depends la kn dekat diri someone tu , dea lebih suke pada yang terlebih , terkurang or biasa-biasa jek . Lelaki nie biasanye cemburu sebab takod gf deaorang jatuh kat kumbang laen . Jadiknye kalau ta nak gf korang terbang kat kumbang laen , korang jage la gf korang tu leklok . Bukan pada lelaki jek , begitu jugak dengan perempuan . Lelaki pon ada perasaankn  ;)
    3. MENGONGKONG                                                                                                                                                                                                          'Ini ta bole , itu ta bole . Habis ape yang bole ?'. Haa nie la salah satu dialog korang bile bf korang mengongkong korangkn . Muehehee , aku tao dah sebab aku pon kadang-kadang gune dialog yang sama :p Sampaikn dari segi pakaian pon dikongkong jugak ? Bagi yang dah biase dress up biasa-biasa ta heran la kn kalo bf deaorang buad macam tu pon . Tapi kalau yang dah terbiasa keluar dress up jenis sexy or senang difahamkn ala-ala artis tu , memang 24 jam jek la merungut kn . NON STOP tu , haha >,< Kadang-kadang benda kecil pon dah boleh tercetus pergaduhan . Dari pakai terdedah sana sini terus bertutup litup , sapa yang ta merungut . Bukan ta boleh ikut tapi semua tu memerlukn masa . So kaum adam jangan la terlalu memaksa pasangan awaa , ta ada sapa yang suka dipaksakn . Peace (Y)
    4. PANAS BARAN                                                                                                                     Haa , nie satu lagi masalah besar bagi perempuan . Dapat bf jenis yang panas baran , ohh tidak ! Kalau aku pon ta rela , pantang silap sikit habis kena maki hamun bagai . Sape boleh tahan , fuhh -,- Kalau maki hamun tu boleh la lagi diterima tapi kalau dah sampai sepak terajang ape semua , sape bole tahan ? Tu baru couple , belum kawen lagi . Kalau dah kawen entah macam mane nanti . Silap-silap dengan anak-anak sekali jadik mangsa , haishh . Bagi lelaki , bawak-bawak la kawal rasa marah tu . Jangan asyik nak melenting jek , kawal sikit nafsu marah tu . Ta rugi pape pon , gf makin sayang ada la . Ta caya ? Nanti buad oke ;D
    5. KAKI MEROKOK                                                                                                                 Nie pon satu masalah jugak yang melemaskn kaum perempuan . Begitu jugak aku , hurr . Deaorang sanggup tu habiskn duet sampai berpuluh-puluh ringgit semata-mata nak puaskn ape yang deaorang rasa tu . Kalau sehari ta dapat , macam mat gian dah aku tengok . Sorry , aku cakap berdasarkn ape yang jadik kat sekeliling aku . Bf aku pon kadang-kadang macam tu , tapi ta ada la sampai gian . Banyak kali aku cakap , sebelum couple lagi kod aku dah bagitahu . Kalau nak jumpe aku , jangan sesekali merokok depan aku . And kalau boleh , sebelum jumpe aku jangan smoke . Sebabnye nanti lepas smoke sure la ada baunye kn . Kalau nak jugak , lepas jumpe aku . Simple ryte ? Tapi tu la malangnye , arahan macam tu pon dea susa nak ikut . Benda yang aku ta nak dah pon jadik depan mata aku tadi , arghh . Bengang tersangat-sangat :\ Tapi aku buad dunno jek la , payah nak cover bagai . Ingat aku ta nampak la , mata aku clear lagi tao ta . Kesimpulannye , kalau gf korang dok sibuk bising membebel kat korang , tu maknenye dea sayang korang . Dea ta nak korang jatuh sakit sia-sia macam tu jek . Sakit yang korang carik sendiri .
    6. EGO                                                                                                                                        Ego dan lelaki memang ta boleh dipisahkn . Sejak azali lagi la agaknye kn . Lelaki nie senang jek kalau kite boleh paham sikap deaorang la . Deaorang akan gunakn ego deaorang tu untuk cover masalah . Ta pon , kalau deaorang ada buad silap , ego tu la akan deaorang gunakn untuk cover . And finally pasangan deaorang yang ta bersalah tu jugak yang kena . But dont worry , deaorang akan menyesal nanti then minx maap . Ta salah kalau nak tunjukkn ego tu tapi biar la kena pada tempatnye .


SUKE ? komen la :)

0 gosip:

Catat Ulasan

copyright @ 2011 . DO IT BY EZZATYDAUZ